En ny venn

Pelskledd sådan

Tante og kusine har fått seg hund, og kommer på besøk. Her i huset får ikke hunder komme opp i sofaen. Selv ikke søte hunder. Det er det flere som sliter litt med. Han får visst lov til det både hjemme og hos mormor, men sånne argumenter fungerer ikke her i huset. Her er det ikke lov


Mer forurettet fyr skal man vel lete lenge etter

Tante kaster ham ut av sofaen, på min befaling. Han henter en ball, som plutselig bare havner i sofaen. Og det er klart, da må man jo klatre oppi og hente den. Han kastes ut av sofaen. Henter ballen på ny. Sniker seg bak en stol. Og smyger seg nærmest ubemerket opp i sofaen igjen. Kastes ut nok en gang

Han blir til slutt så fornærmet at han kommer til meg. Som sitter på gulvet. Og kryper opp i fanget mitt, ruller seg sammen og sovner. Etter at han har sendt hun som stadig kaster ham ut av sofaen et blikk som sier mer enn tusen ord


Han skjønner jo ikke det, stakkar, at det egentlig er jeg som er the bad cop og ikke vil ha ham i sofaen, men på et skarve teppe på gulvet 

Sønnen konkluderer:

- Mamma, det er jo ikke så rart at han vil ligge på fanget ditt da, og ikke på gulvet, for du har jo sånne fyldige lår

Da vet jeg ikke lenger hva jeg skal si

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Det snør

Kjære Trude Mostue

Høstutstillingen neste?