Ulv ulv

Jeg gjenforteller en vits jeg leser på nettet, om en farmor, og sønnen tror ingen farmor på 85 kan si noe sånt. Selv om han for så vidt er enig i at jeg kan komme til å si sånne ting når jeg blir 85.

- Ja, og da er jeg jo en farmor!

- Ikke ved hjelp av meg, jeg skal ikke ha barn. Sier han

- Hold på den tanken i en 15 års tid til, det er helt greit! sier jeg

- Jeg mener det, mamma. Det er så slitsomt med barn. De er der hele tiden og det er bare mas

- Ja, jeg er helt enig. Man mister all frihet, og det er et enormt ansvar. Grusomt slitsomt faktisk.

- Ja. Men jeg er uansett veldig takknemlig for at du brakte meg til denne verden da, mamma.

- Det er en udelt glede, vennen! Det er bare en fest å ha deg

- Nå er det sånn igjen, mamma! Jeg aner jo ikke om du mener det eller ikke. Det er en sånn ulv-ulv-situasjon!

Sønnen er ikke så glad i disse ulv-ulv-situasjonene. Jeg elsker dem

PS: Jeg både er glad i ham og kjenner ham såpass godt at jeg vet hvor langt jeg kan dra en sånn ulv-ulv-situasjon...

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Det snør

Kjære Trude Mostue

Høstutstillingen neste?