Hun der...

Jeg er hun der litt gretne. Småsinte. Ikke spesielt smidige

Mammaen

På Burger king. I kveld. Etter klasseromsvasken

Med fire barn. På veldig lavt blodsukker. Jeg, altså, ikke ungene. De har jo aldri lavt blodsukker. De er jo naturlig høye til enhver tid

En av dem faller riktignok ned fra et ganske høyt tre. Mens jeg vasker klasserommet. Og halter og lager et helvetes drama. Ja, han halter altså, ikke jeg

Det funker sjelden bra hos meg. Særlig ikke med lavt blodsukker

Så han får bare klage

Han forsikrer meg om, mellom hulkene, at han kan bevege tærne, så foten er nok ikke brukket

Jeg er dårlig på unger som har vondter jeg ikke kan se. Fordi jeg har ganske lang erfaring med at det aldri er så alvorlig som de vil ha det til

Det er klart, nå sitter jeg og tenker at han kanskje faktisk hadde veldig vondt. Men samtidig orker han jo å løpe opp trappen på Burger king for å komme først på lekerommet. Så brukket er den nok ikke

Den andre mammaen på Burger king kikker på meg og smiler. Sånn har jeg også sett på andre mammaer. Det er et litt overbærende smil, det der

For jeg er ikke helt pedagogisk da minsten insisterer på at han vil ha både nuggets og hamburger, og faktisk ikke liker pommes frites

Det er nytt for meg. Jeg har kjent ham i syv år, og jeg har faktisk ikke ant at han ikke liker pommes frites

Jeg syns ikke barn skal få alt de måtte ønske seg. Særlig ikke når de ettertrykkelig ber om nuggets, men mener hamburger. Litt konsekvente må vi være

Derfor er jeg ikke spesielt stolt av meg selv da jeg tramper ned og surt bestiller en hamburger til. Mannen bak disken har muligens vært borti dette tidliger, for han bare konstaterer: Burgeren skal vel helst være uten sur agurk og sennep da?

Det er klart at den skal det

Hun der andre mammaen ser veldig selvgod ut, der hun sitter. Hennes unger skriker sikkert aldri. Og hun har vel aldri lavt blodsukker

Det den mammaen ikke får med seg, er at jeg faktisk får til å bake boller i kveld. Etter den turen og den klasseromsvasken. For det er jo typisk da. At mannen skal bort akkurat den dagen vi må bake til skolens karneval. Jeg kan da ikke bake boller. Det er hans oppgave her i huset

Det jeg ikke har tenkt til å si noe om på skolen, er at bollene er laget av en pose fra Møllerens

Men de smaker kjempegodt

Og passer helt fint sammen med rødvin

Kommentarer

  1. jeg ble så glad da jeg leste om rødvinsglasset. Det var fortjent.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Det snør

Kjære Trude Mostue

Høstutstillingen neste?