Julegleden

Hvordan skjedde dette, liksom? Jeg, som egentlig kunne avlyst hele julen, og som i allefall ikke pynter noe før kanskje 22. desember, har en liten julegris i huset

En som elsker å pynte. Som hver dag sjekker hvor lenge det er til vi kan begynne å brenne lyset som skal brennes hver dag i desember. Som står klar for å gå på loftet og hente julepynt før klokken ni en søndag morgen. Som gleder seg til pepperkakebaking og adventslys og insisterer på at vi må ha juletre. Helst fra og med i dag. Som henger opp pappas julekuler med Nightmare before christmas og er strålende lykkelig over at vi endelig får opp en stjerne i vinduet og krans på ytterdøren

Jeg vet ikke helt hvor denne gleden kommer fra. For selv har jeg mer enn nok med å komme meg gjennom dagene uten å måtte tenke så mye på juletre, julelys, julemat og julekaker, julepynt og julegrøt og all slags julesaker

Det er mulig han er påvirket av Karsten og Petra. Siden vi var på kino i går og så den nye julefilmen. De ønsker jo å lage verdens aller, aller, aller, aller beste julestemning. Det er mulig det er nettopp det minsten driver med for tiden

Selv om jeg først av alt må komme meg gjennom julemarkedet 6. desember før jeg kan vie meg fullt og helt til pynt og kos, må jeg jo innrømme da, at det er litt koselig med stjerne, lys og juleblomster. 

Og nå må vi bake 48 pepperkakehjerter til advent, så da blir det jo julelukt også

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Det snør

Kjære Trude Mostue

Høstutstillingen neste?