Tannfeen

Nå har vi ventet på tannfeen i flere uker. Tannen har vært løs, men bare sånn passe løs

Dagen før første barnehagedag sier jeg: - Kanskje vi skal få den ut? Det er jo litt kult å komme i barnehagen med et hull der tannen skulle vært da?

Minsten er litt mer usikker, og mener at det er minst like kult å komme i barnehagen med en kjempeløs tann

Så da blir det sånn

Så glemmer vi jo den tannen litt, før han plutselig kommer og viser at han har dratt den ut. Helt selv. Det bare skjedde liksom. Vi er like overrasket alle sammen


Da er det vannglass og verdens minste tann og åpent vindu så feen kan komme inn og ut. Men den kommer kun hvis man sover, så det hjelper ikke å være våken halve natten. Jammen går det greit å legge seg den kvelden ja

 - Hvor store insekter er sånne tannfeer da, mamma?

Det vet ikke mamma, siden man alltid sover når de kommer. Mamma er ikke en gang klar over at de er insekter

Men sannelig, en har i allefall vært innom i natt. Med 20 kroner

- Hvor er tannen nå da, mamma?

- Den har vel feen tatt med seg?

- Jamen, det ligger flere av storebror sine tenner på badet

- Hm. Det var rart

 Før det blir en krise velger jeg å si: - Du, den ligger nede

- Jo men, hvordan kom feen seg ut da? Var det åpent vindu nede også?

- Hæ?

- Ja, hvis hun la tannen nede, hvor fløy hun ut etterpå?

Neste gang jeg forsøker meg på noe sånt, må jeg ha hele historien klar. Denne er jo åpenbart full av hull

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Det snør

Kjære Trude Mostue

Høstutstillingen neste?