Kaoshuset

Huset er et eneste stort kaos. Det er ting og rot over alt. Ispedd store hybelkaniner. De er det jo forsåvidt enkelt å gjøre noe med, jeg mangler bare fullstendig motivasjonen, og håper de tar til vettet og flytter ut av seg selv snart. Noen av dem er vel minst tenåringer. Maur har vi også noen av, selv om det kan virke som vi klarer å holde dem litt på avstand i år. Bank i bordet. I hagen er det snegler, og mannen går på jakt hver kveld. Nå har vi lest om en vidunderkur mot disse småjævlene, og må innom butikken og kjøpe vørterøl i kveld, for å ta opp kampen. Men altså, tilbake til huset. Vi har en periode nå hatt en arktitekt til å se på muligheter til å bygge ut. For i hagen har vi plass. Et tilbygg vil jo også begrense plassen sneglene har å boltre seg på. Det vil være plass til ti kvadratmeter rom, med 13 kvadrat balkong på toppen. Jeg har gledet meg og sett frem til det, har begynt å innrede nytt syrom, og sett for meg klestørk i frisk luft på balkongen. Men. Dessverre blir det så dyrt at vi begynner å lure på om det kanskje er litt i overkant av hva vi vil få igjen for det. Når det vil komme på over 500.000 for ti kvadrat, da er det en litt drøy pris. Dessverre. Bilen ryker jo også snart, og jeg klarer meg ikke uten bil. Og badet bør oppgraderes. Så nå ser jeg heller på andre løsninger, siden det virker som om den store lottopremien som kan finansiere alt dette, uteblir. Ommøblering i stua, med skapløsninger for å skjule symaskiner og stoffer. Tette igjen i trappen opp til andre etasje for å utnytte den plassen som er under der i kroken. Og ikke minst, rydde og kaste alt vi ikke trenger. Leker som bare ligger der, enten fordi de er ødelagte eller fordi gutta er blitt for store. Stoffer jeg ikke kommer til å sy noe av. Ting vi bare har. Fordi vi ikke husker at vi har dem. En dag jeg får ånden over meg, skal jeg gå igang med den store jobben. Om noen trenger leker, stoffer eller ting, er det bare å si ifra. Og om noen har skikkelig gode tips til smart innredning og utnyttelse av plassen i en 35 kvadratmeter stor stue, tar jeg imot med takk

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Det snør

Kjære Trude Mostue

Høstutstillingen neste?