Anarki?

Åh! Jeg vet det jo. Jeg må slutte. Men noen ganger klarer jeg ikke

Jeg blir sittende og lese kommentarer på nettaviser. Det er så dumt. For jeg blir ikke lettere underholdt. Jeg blir sur og irritert

I dag leser jeg om han gamlingen i Nordland som mener han er så gammel at han ikke behøver å forholde seg til lover og regler, verken til vanns eller til lands

Hvor gammel må man være før man kan slutte å forholde seg til lover og regler? Nitti? Eller skjer det ved pensjonsalder? Og går man av med AFP, kan man da velge seg ut noen lover og regler man slipper å forholde seg til?

Nå får han gamlingen holde på som han vil. Det er faktisk ikke lov å kjøre uten sertifikat. Men siden han er nitti får han vel lov da? Eller?

Det jeg blir mest skremt av, er alle de som heier på ham i kommentarfeltene. Og på Facebook. Det første ordet som faller meg i hu, er anarki

Hentet fra wikipedia, er en av betydningene: Fravær av styrende prinsipper, som for eksempelvis felles standarder og formål

Er det virkelig det vi ønsker? Når jeg leser kommentarfeltene, kan det i alle fall virke sånn

Kommentarer

  1. Det er litt forskjell å få heiarop til ikke å bruke flytevest som 90 åring, og han i vårt nærområde som får det når han i 50 tonn trailer presser syklister av veien.

    Jeg ser at en del aviser har droppet kommentarfeltet, sikkert for å slippe de heteste og dummeste kommentarene.

    SvarSlett
  2. Hei.. Ja dette er jo litt morsomt . Han karen oppi nord har jo tatt helt av. Kan bli litt mye.Jeg bor på Vestlandet, men er selv fra Oslo. Hadde jo selv før, ikke drømt om at man kunne kjøre rundt på noe som helst slags kjøretøy uten førerkort, eller være i båt uten flytevest.. men etter å ha møtt min urgamle svigerfar fra en liten øy ute i havgapet, med 4 andre fastboende, fikk jeg raskt et annet syn på det... Han kjører på traktor som i alle år, uten lappen.. og har alltid vært i i båt og på fiske, uten vest og uten å kunne svømme, det samme gjelder min mann..vel han er forøvrig nå på supply.. hehe.. men, dette blir jo litt anderledes allikevel¨, kanskje, enn gubben oppi nord,jeg vet ikke.... Jeg har ihvertfall ikke tenkt å omvende gamle far ..og det ser ikke ut som de lokale myndigheter gjør det heller...
    velvel... ;) Fin blogg. Takk for migrene omtanken;)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Det snør

Høstutstillingen neste?

Kjære Trude Mostue