På griner'n

Kan en mamma egentlig grine seg gjennom julekalenderen på NRK? Med høye hulk?

Ja. Det er faktisk ikke til å unngå i år. Selv om ungene kaller hverandre dust, Marvin er en tulling og Victoria kanskje er litt for overlegen, er flere Linus-episoder så rørende at det kommer tårer, om jeg vil eller ikke. 

Men Lucia-episoden er definitivt den verste. Der vet jeg at alle sluser åpnes. Jeg kjenner tårene presse på allerede før den begynner. Og litt nå mens jeg skriver

Det er sangen. Og stemningen. Hvem som skal gifte seg med hvem. Akaya og Børre som er så søte, og Nure som ikke vet hvor han skal gjøre av seg. Den slitne mammaen til Børre. Og Børre selv. Det skal litt til å ikke bli rørt av det hele

Jeg vet at sønnen syns det er teit å grine av film, så jeg griner ned i glasset mitt. Men jeg griner. Fra begynnelse til slutt. Med snørr og tårer og full pakke

Fikk du ikke med deg dagens episode, og fortsatt føler behov for å grine litt, finner du den på nett-tv


Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Det snør

Kjære Trude Mostue

Høstutstillingen neste?