Årets julekort

I oktober følte jeg meg så ovenpå og i rute og tenkte at i år vil jeg sikkert rekke alt jeg har tenkt å få gjort før jul. Men jeg har fortsatt ikke funnet noen bilder jeg kan bruke på julekort, og selv om begge gutta har tegnet juletegninger, som er kjempefine, har jeg ikke fått gjort noe med dem

Nå er i tillegg Postens frist for å sende ting før jul gått ut. Vi troppet opp på post i butikk i går kveld med en pakke, men ingen julekort. Ute i siste liten, som vanlig. Vi var nok de eneste, for det var for en gangs skyld ikke noe særlig kø der

Kaker og vask er lang fra ferdig. Nå skal det sies at vi bakte pepperkaker i går, og skal pynte dem i morgen, mens mannen har lovet å ta julevasken mens gutta og jeg er på Putti plutti pott på lørdag

Gaver bestilles på nett med enkle klikk, og hvis alle andre har fulgt postens oppfordring om å overholde fristene, vil de jo ha god tid der til å få frem mine pakker etter 16. desember. Det er jo uansett dumt å la de postansatte sitte der og glo uten noe å gjøre den siste uken før jul

Så altså, det blir visst både kaker, gaver og vasket under sofaen, men disse julekortene har jeg i år gitt opp

Derfor kommer årets julekort fra oss på denne måten:

Kjære ...

Nok et år er på hell, og vi sitter her som vanlig og lurer på hvor det er blitt av. Dagene flyr og vi gjør så godt vi kan med å holde tritt

Av viktige hendelser hos oss i år, er århundrets konsertopplevelse, påskeferie i Københavnsommerferie i Kroatia, mammas førtiårsdag, høstferie i Edinburgh (for noen av oss), og selvsagt årets julemarked på skolen. Pappaen har vært i Miami, men det er noen andre i familien som egentlig er veldig misunnelig på det, og gjerne forbigår den hendelsen i stillhet

Gutta trives der de er, pappa har byttet jobb men gjør fortsatt nøyaktig det samme som tidligere, bare i et annet hus og med noe færre kolleger, mamma syr og har mest lyst til å gjøre det på heltid, men må vel fortsette på skolebiblioteket en stund til


Med dette ønsker vi dere alle 
en riktig god jul og et godt nytt år!

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Det snør

Høstutstillingen neste?

Kjære Trude Mostue