Is til folket

Jeg leser i Nettavisen at eliten i Nord-Korea mesker seg med iskrem mens folket må leve på under 400 gram mat, det vil si mais, om dagen
 
Det er jo skremmende i seg selv. Men det mest skremmende er kommentarfeltet under artikkelen. Der 'makteliten i Norge' sammenlignes med kommuniststyret i Nord-Korea
 
Har vi det virkelig så ille i Norge? Når du tenker deg riktig ordentlig godt om?
 
Vi har noen hullete veier. Men vi kjører SUV, så det burde gå greit, de tåler en trøkk
 
Noen mangler barnehageplass. Men noen kan også få penger fra staten for å være hjemme med barna sine
 
Noen må vente på en hofteoperasjon. Ja, det er ikke så greit for den som må vente. Men vi har både sykehus og medisiner og får legehjelp om det oppstår akutte problemer
 
Vi har gratis skolegang. Riktignok uten gratis skolemat. Hvis man ikke velger Steinerskolen da, hvor de har økologisk mat hver dag. I rikelige porsjoner
 
Vi har lov til å si hva vi mener. Og finner det derfor tydeligvis legitimt å kalle norske partier for en kommunistisk elite som beriker seg på sine landsmenn
 
Vi har nok mat og masse is i butikken. Så mye at vi kan kalle det et overflodssamfunn
 
Jeg har til og med en egen ismaskin, så jeg kan lage min egen is. Jeg blir ikke kommunist av den grunn. Jeg får bare veldig mange husmorpoeng når jeg slenger sammen en fløteis med jordbær
 
Så kanskje det ikke er så galt fatt i Norge likevel? Når man velger å se litt lenger enn til sin egen navle?

Kommentarer

  1. Takknemmlig for at jeg bor her
    Vi har mange goder som vi burde sette pris på, som is med eller uten laktose. ...

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Det snør

Kjære Trude Mostue

Høstutstillingen neste?