Østfold og omegn

En tur til svømmehall i Askim kan føre til så mangt.

Blant annet ønsker undertegnede seg nå til førtiårsdagen: et lite torp i Sverige. Kommer ikke til å skje, men jeg har i hele dag hatt en underlig følelse av å ønske meg et torp. Jeg ønsker meg jo virkelig ikke en hytte, men på vei til Töcksfors, etter den svømmehallen, så jeg gjentatte ganger for meg reiser til et torp i Sverige. Rødmalt og lite og meget idyllisk, men for all del: med innlagt strøm og vann, kort vei til norskegrensen og ikke så mye orm i området.

Ellers hadde vi følgende samtale i bilen, på vei til indre gokk:

- Hadde jeg nå først skullet flytte til dette gudsforlatte utpålandet, ville jeg i det minste hatt en stor gård! Ikke en leilighet i en blokk. En sånn gård som den oppå haugen der kanskje.

Det var ganske mange triste leilighetskomplekser langs riksvei 128 eller hva det er, akkurat da jeg startet denne samtalen. Samt en Kiwi. Og faktisk ganske mange store gårder. (Sønnen lurte på når alle disse jordene ville ta slutt.)

- Måtte jeg hatt traktor da?

- Ja. Og en sånn liten en til å sitte på og klippe plenen med

- Da blir det nok ikke gård i indre Østfold

- Er det litt utenfor komfortsonen kanskje?

- Mm

Da er det altså fastlagt - indre Østfold er utenfor vår komfortsone

- Men se der - de bygger en bensinstasjon. Kanskje vi kunne drevet en bensinstasjon i Askim?

- Jepp

- Da slipper du å kjøre traktor i alle fall

Det er mulig at vi blir boende her vi bor allerede. For selv om jeg er litt smålei livet jeg lever akkurat i øyeblikket, kjenner jeg at å drive bensinstasjon i Askim ikke ville hevet livskvaliteten betraktelig for min del.

Kommentarer

  1. Jeg vil også ha et torp. Eller en liten herregård. Med sjarm og stil.
    Og masse folk til å ta seg av det så jeg kunne sitte på terrassen (med trapper ned til hagen) å lese gode bøker og drikke limonade.

    Enig med deg i det der med bensinstasjonen... og Askim... selv om jeg jobber med mange som bor der og i følge dem snakker vi omtrent paradis...

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Det snør

Kjære Trude Mostue

Høstutstillingen neste?