Jobb er farlig

Nå er jeg veldig forvirret.

Dagbladet skriver om Spekterdirektøren, som mener sykepleiere på opp-prioritere (hva slags ord er det da?) jobb og gå mindre på kafé og Sats.

VG skriver at det er farlig å jobbe mye, for da kan man dø. (Det er sikkert farlig med rot og støv på kontoret også, det kommer vel snart i en ny forskningsrapport presentert i VG. Da ligger jeg tynt an.)

Dette ble veldig vanskelig! Hvilken tabloid skal jeg tro på? Og hvordan kan en arbeidsgiverorganisasjon gå ut og si sykepleiere skal jobbe mer, vi har vel lover og regler å forholde oss til?

Jeg kjenner at jeg må slutte å lese aviser. Fra nå av skal jeg bare lese Nemi og Pondus. Og av og til Lunch.

Og jobbe akkurat passe mye.

Kommentarer

  1. Jeg hørte hun dama fra Spekter på nyhetene i går og ble mektig provosert. Hun rakket ned på folk som faktisk foretrekker fritid framfor jobb - hørt sånt! "Alle må være med på dugnaden!" sa hun. Kanskje hun hadde gått feil og skulle vært på styremøte i borettslaget?

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Det snør

Høstutstillingen neste?

Kjære Trude Mostue