Passkontrollen

Jeg ser i alle aviser og nyheter at det er passkrise i Norge. Og muligens i resten av verden bortsett fra Danmark, hvor de mener alt går unna som det skal og pleier og bør

Jeg kjenner derfor en uro. En uro for at første ferie i utlandet på tre år kanskje ikke kommer til å gå helt etter planen. Eller?

For det viser seg at vår løsning med å bestille ID-kort går på skinner, og absolutt ikke på den måten som beskrives i media

Vi får plutselig en time hos politiet en lørdag, to måneder tidligere enn den første timen vi i utgangspunktet har. Vi møter opp et kvarter før timen, og kommer inn til en hyggelig dame bak skranken 20 minutter senere. Vi har med alle dokumenter og fullmakter, og får bestilt ID-kort med reiserett til tre personer. Vi oppdager at minsten har vokst helt til 173 cm siden sist, og det er nå jeg som er minst. Og halvannen uke senere sitter vi alle med ID-kort i hånden, sendt direkte hjem til oss i posten. Uten at vi må stå i noen ny kø på politistasjonen

Dette går jo såpass greit at jeg begynner å bli mistenksom. Og kommer ikke til å tro at jeg skal på ferie før vi faktisk er gjennom passkontrollen på feriedestinasjonen. Som i år er Malta. Malta er i EU, og det kortet vi har fått, skal kunne brukes i EU. Jeg har dobbeltsjekket. Malta står på oversikten

Som sagt, veldig skeptisk, og tror det først når vi ser det. Eller faktisk er der. For et eller annet sted må det jo gå galt. Det er jo det eneste media skriver om; alt som ikke fungerer

God sommer!

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Det snør

Kjære Trude Mostue

Høstutstillingen neste?