Om presidenter og sånn

Jeg syns det er flott at folk i Norge engasjerer seg i politikk. I år er det overraskende mange som engasjerer seg i valget av stortingspresident.

Jeg er bare litt usikker på om de som roper høyest i det hele tatt kan nevne noen tidligere stortingspresidenter? Og om de vet hva en stortingspresident faktisk gjør?

Sist jeg sjekket var stortingspresidentens jobb nemlig å holde styr på Stortinget. Ikke bestemme hva vi i Norge skal spise på julaften. Veldig mange er jo nå redde for at det ikke blir ribbe.

Stortinget bør vel gå gjennom regelverket sitt litt nøyere, det har den siste tiden vist. Det blir kanskje en oppgave for stortingspresidenten? Kanskje burde de da i samme slengen fjerne klausulen om ribbe til folket? Siden det faktisk bor en god del mennesker i Norge som ikke har lyst til å spise det, mener jeg.

Jeg kommer uansett ikke til å servere ribbe på julaften. Heldigvis har jeg en jobb hvor det ikke er noe krav. 

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Det snør

Kjære Trude Mostue

Høstutstillingen neste?