Formuesskatt

Ja, jeg elsker barna mine. Og ja, jeg hjelper gjerne til med leksene.

Ja, jeg snakker flytende tysk (eller mer korrekt: jeg har snakket flytende tysk, nå er jeg rusten, men det ligger jo noe der inne et sted fortsatt)

Men å komme og be om hjelp til tysklekser klokken 22.10 en tirsdag kveld er å trekke det litt langt. Særlig når det viser seg at oppgaven er tverrfaglig tysk og samfunnsfag med fokus på demokrati og medborgerskap, og innebærer å diskutere formuesskatten.

Jeg tror ikke jeg kan si en eneste fornuftig setning om formuesskatten på norsk en gang, og nå skal den diskuteres på tysk.

Når han i tillegg er uenig i konseptet formuesskatt og har meget sterke meninger, blir det litt mye så sent på kvelden, og alle tramper sure hvert til sitt.

Så joda, vi går en ny runde med digital hjemmeskole i møte, med glede, entusiasme og pågangsmot.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Det snør

Kjære Trude Mostue

Høstutstillingen neste?