Koronadagbøkene. Ustemt

En litt mer ukjent utfordring (for mange) under koronoapandemien er ustemte fioliner. Siden ingen her i huset er særlig drevne i den disiplinen, sliter vi etter såpass mange uker uten fiolintimer med lærer

Vi er ferdige med Accolay, fiolinlærer innser at det kan bli litt mye for folk, så nå står Haydn på programmet. Haydn på ustemt fiolin viser seg å være hakket mer slitsomt enn Accolay, som jeg nå er blitt så vant til at jeg tar meg i å nynne på den med jevne mellomrom

Jeg får starte arbeidsdagen med å prøve å stemme. Hvis jeg ryker en streng løser det hele seg, for å skifte strenger er i alle fall ikke noe vi klarer selv. Da får vi se hvor god læreren er i fjernhealing av fiolin via FaceTime

Så, over til Haydns fiolinkonsert i G-dur der altså, etter seks uker med Accolay

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Det snør

Kjære Trude Mostue

Høstutstillingen neste?