Koronadagbøkene. Gym

I helvete så mye fysisk aktivitet vi skal bedrive på denne hjemmeskolen. Jeg rører meg sjelden, av prinsipp, og når det kommer til trening praktiserer jeg Det er tanken som teller

Noe som innebærer at jeg ligger på sofaen og tenker på trening

Eldstemann liker å trene, og har en nærmest eksistensiell krise nå som treningssenter og svømmehall er stengt. Han finner heldigvis ut av ting, følger et digitalt opplegg fra Sats, og er ellers mye ute på sykkeltur. I kveld sykler han til og med til sånne utendørs apparater for å ta pull-ups

Gymlærer har også praktisk nok satt opp husarbeid som aktivitet på planen fra skolen, så vi nyter jo i perioder godt av akkurat det. Sjelden har vi støvsuget mer enn i disse dager. Mannen ønsker også å få fylt de nye blomsterkassene med jord og få drenert rundt huset, så hvis vi bare vinkler oppdraget riktig, kan jo det komme inn under muskelbygging

Minsten går ut i hundre i starten av perioden, og lager et treningsopplegg hele familien skal delta på. Bare det å starte med femten minutters tur til oppvarming er nok for meg. Så kommer 10•3 burpees, en haug sit-ups, push-ups og noen runder med planke. Særlig

Dessverre har jeg denne betennelsen i skulderen, så noe push-ups kommer faktisk ikke på tale. Ifølge minsten gjør jeg sit-ups feil, da blir først han sur, så jeg. Planke er noe man driver med på snekkerlinja, og etter en runde med det er mannen også sur. Enda så glad han er i snekring for tiden

Etter den første ettermiddagen med dette opplegget er altså alle på hjemmeskolen faktisk så sure at det ikke tas opp igjen. Enda jeg har sørget for treningsmatter og alt

Nå er det kommet nytt gymopplegg fra skolen. Jeg planlegger at på grunn av nevnte betennelse går sløydlæreren på hjemmeskolen inn som gymlærer, mens jeg heller rykker inn som tysklærer for eldstemann

Man velger sine kamper i disse dager

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Det snør

Kjære Trude Mostue

Høstutstillingen neste?