Koronadagbøkene. Har glemt hvilken del
Det er i disse hjemmeskoletider mange voksne vil forstå hvorfor de ikke er lærere
Også her i huset. Jeg vet for så vidt allerede at det er en veldig god grunn til at jeg ikke er lærer. Jeg har noen pedagogiske kvaliteter, men mangler det man antakeligvis trenger aller mest av som lærer: tålmodighet. Nå har jeg fått det bekreftet, det tok ikke særlig lang tid
Hjemmeskolen, matematikk 10. klasse:
Eldstemann forstår ingenting av matten og er ganske sur. Det viser seg at det ikke stemmer helt, han ser bare ikke på oppgaven før han bestemmer seg for om han forstår den eller ikke. Dessverre er skaden allerede skjedd, hjemmepedagogen er også sur og kan bare roes med sjokolade i smug i spiskammeret
Hjemmeskolen, geografi hovedfag 5. klasse:
Minsten vil brenne geografiboken, da det ikke er så kjempelett å tegne kart over Sørlandet og Vestlandet prikkfritt når man er perfeksjonist. Sognefjorden er skikkelig svær! Og det blir ikke god nok plass til sjø rundt sørlandskysten. Her må hjemmepedagogen jobbe hardt med seg selv for ikke å ta ham på ordet og kaste hele silkeboken i peisen, og går for å smugspise sjokolade
Men der jeg mangler pedagogisk tålmodighet, har jeg noen verktøy som mamma. Jeg har over 15 års erfaring i kriseminimering, godsnakking og tilrettelegging. Kartet i geografiboken er kjempefint det, sett med mammaøyne. Når kunstneren går såpass i vranglås at han vil ty til pyromani, må man finne frem alle de mammaverktøyene man har tilgjengelig. Etter at jeg har smugspist sjokolade i spiskammeret for å roe hjemmepedagogen i meg
Jeg finner åpenbart sjokolade, og kartet er reddet, dog mer grønt enn brunt som originalen. Velg dine kamper, det er første bud som mamma. Det er i tillegg tegnet inn en hval. Den er plassert utenfor Hvaler, etter innspill fra kunstneren selv
Jeg går ut fra at slike kreative innfall er godkjent på en skole som Steinerskolen
Accolay er fortsatt med oss
Accolay er fortsatt med oss
Kommentarer
Legg inn en kommentar