Folkeskikk

To ganger i året, eller noe sånn, er mannen og jeg ute sammen. Da er det gjerne i anledning konsert. Og på konsert har jeg innfunnet meg med at jeg ikke ser noe. Jeg er 164 cm høy. Mange er 187 og deromkring. Jeg forstår fullt og helt at de også skal få gå på konsert. Jeg kan også til nød godta at noen skvalper litt øl på meg ved et uhell. Sånt skjer

Men det jeg ikke godtar, og ikke forstår, er folk som bruker 585 kroner på en konsertbillett for å stå og skvaldre med venninna si under hele konserten. Midt i mengden

Så kjære dere to på dagens konsert. Det er mulig dere trenger å avreagere etter en lang dag på jobb hos Canal digitals kundeservice eller hvor dere nå jobber. Jeg forstår at man kan bli litt bitter og kjip av å jobbe der. Men det er fint om dere kan bedrive den avreageringen et annet sted enn på konsert. For selv om dere kanskje ikke bryr dere så mye om musikken, så er det mange andre som gjør det.

Blant annet alle vi som sto rundt dere.


(Muligens er det annerledes på DDE-konserter som dere sikkert frekventerer oftere, men det vet ikke jeg noe om.)

Som jeg jo foreslo for dere, så er det billigere å høre Madrugada på Spotify hjemme. Da slipper jeg å høre på 25 minutter sammenhengende prat mens bandet på scenen gjør så godt de kan for å overdøve dere, og dere slipper å rope til hverandre for å overdøve den slitsomt høye musikken.

Når du er over 40 år bør du i tillegg ha såpass med folkeskikk at du enten tier stille eller flytter deg når andre hysjer på deg. Du blir ikke stående og tilfeldigvis dulte inn i andre mens du later som du ikke vet at du gjør det. Når du er over 40 forventer jeg at du oppfører deg. Kjære deg, det forventer jeg av barna mine

De klarer det. De er 10 og 14.

Hadde det ikke vært for at han dere var der sammen med etter hvert innså at dere oppførte dere som noen jævla drittunger og gikk imellom, hadde jeg antakeligvis sittet her med ispose på knokene nå. Jeg har ikke vært så nær å slå noen siden jeg banket Ronny i sjetteklasse.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Det snør

Kjære Trude Mostue

Høstutstillingen neste?