Flere streker

Så langt i 2018 har vi:
  • Skiftet multireim på bilen. Jeg skal si det er mange reimer i en bil, multireim er helt ny for meg. Ikke av de dyreste, men dog
  • Overlevert nøkler til ny eier i vår gamle bolig. Det er veldig rart, det har liksom hengt over oss i to måneder, med rydding og vasking og alt som følger med en flytting. Vi dropper vaskebyrå, sparer masse på det, men bruker jo en evighet på å skrubbe komfyr, peis og alt sånt som man ikke tenker på absolutt hver dag. Nå skal vi aldri dit igjen. Minsten får sammenbrudd hver gang han kommer på at han aldri får se storepus igjen; vi får håpe han snart får en ny pusekompis i nærområdet

    Jeg for min del venter bare på at oppgjøret skal komme inn på kontoen, så gjelden kan reduseres litt
  • Ferdigstilt tre fine soverom (det vil si vi var nesten klare med det i 2017) og et syrom. Vi har også revet et veldig lite, stygt, gammelt og ikke spesielt funksjonelt vaskerom, samt handlet inn fliser til nytt, større, pent og særdeles funksjonelt vaskerom


  • I forbindelse med den rivingen har vi tettet, som en liten overraskelse, avløpet til damen i første. Eller vi? Det er jo strengt tatt et par håndverkere som har tettet røret. Vi må bare betale. Det er dyrt, kan jeg love, med hasterørleggerutrykning på kveldstid. Og særdeles upraktisk - vi kan ikke bruke vann på kjøkkenet, siden det er samme avløp

Av erfaring vet jeg at alt går over, og jeg velger å forholde meg til dette som om det ikke skjer. Summene jeg liksom skal forholde meg til om dagen er så høye at de er uforståelige, og jeg velger enkleste løsning: ignoranse, fingre i ørene og høy tralling til det går over

Med min flaks tipper jeg at tannlegen på fredag kommer med en overraskelse også

Kommentarer

  1. Håper dere har plass til tørkesnorer på vaskerommet. Det er helt gull. Nødvendig med avtrekk og varme. jeg har en gardin foran. jeg bruker tørketrommel bare til sengetøy og håndklær.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Det snør

Kjære Trude Mostue

Høstutstillingen neste?