Nå rakner det litt

Det rakner litt for meg nå. Jeg, som alltid har kontroll - stålkontroll. Jeg vet når ting skal skje, hvor, jeg er forberedt og pleier å ha ting på stell. Jeg betaler regninger i tide, jeg møter presis til avtaler, jeg vet hvor og når det er møter

Nå er det ikke lenger sånn

Jeg bestiller feil flybilletter og oppdager det ikke før det er for sent. Nå er det riktignok ikke så alvorlig, vi kommer oss til riktig sted og på riktig dag. Vi bare går glipp av den planlagte shoppingen

Jeg har for mye å gjøre på jobb, og glemmer frister og ting jeg har lovet å gjøre

Det er altfor mange bursdager og jeg går helt i surr med hvor og når og hvem som skal og hvem som har bursdag, og har vi i det hele tatt gave til bursdagsbarnet?

Og onsdag topper det seg med en telefon fra minstens fiolinlærer. Klokken fire

- Dere vet at det er konsert nå klokken fire, ikke sant?

Svaret er dessverre nei, jeg vet absolutt ikke at det er konsert. Enda minsten er forberedt og har gledet seg til solofremføring og alt

Heldigvis er det en ny konsert klokken seks, for de som har spilt lenger enn minsten. Han får slenge seg med der

De andre spiller Vivaldi, Haydn, Palladio, mye mer avanserte stykker enn det han kan. Men det bryr ikke minsten seg om, han syns bare alle er flinke. Jeg bryr meg heller ikke - jeg syns også alle er fantastiske, uansett nivå

Minsten er kjempeflink og veldig stolt. Han spiller Blinke, blinke, klokkeklart og veldig fint, foran 80 mennesker

Og jeg griner, som vanlig

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Det snør

Kjære Trude Mostue

Høstutstillingen neste?