Kjære Posten

Det er ikke det at jeg i utgangspunktet har noe imot dere

Det er bare det at jeg begynner å bli litt lei av at dere ikke gjør den jobben dere insisterer på å ha monopol på i Norge

Jeg har bare i november fått to krav på manglende porto. Selv om jeg har betalt riktig. Det er jo ikke mitt problem at de som sender pakkene jeg leverer inn, ikke er i stand til å sette på riktig frimerke. Eller glemmer å sette på i det hele tatt. Eller hva nå problemet måtte være

Heldigvis har jeg hatt kvittering på disse forsendelsene, og jeg har fått slettet fakturaene, men det skaper jo litt ekstra bryderi da, både for meg og for postmannen som må finne riktig postkasse å putte kravbrevet i

For vi er tvunget over på ny postkasseløsning. Sånt fellesstativ langt unna inngangsdøren min. Dette var jeg imot allerede da vi fikk pålegget fra Posten. Nå er jeg enda mer imot. Etter en dag med minusgrader får jeg ikke lenger låst opp postkassen

(Nå er ikke det Postens skyld, jeg er klar over det, men den gamle løsningen har jo fungert helt fint frem til nå. Hvorfor endre på en eksisterende og helt problemfri ordning, lurer jeg litt på?)

I den nye løsningen er det strenge regler på hvor vi får klistre på lapper og hvordan skiltene skal se ut. (For så vidt heller ikke postens regler.)

Men

Jeg har faktisk klistret på en sånn liten lapp om at jeg ikke vil ha uadressert reklame. Det hadde jeg på den gamle postkassen også. Den er synlig for alle. Unntatt for postmannen, virker det som. Jeg har aldri fått så mye reklame noen gang som jeg får nå

Slutt å gi meg reklame i postkassen!

Til sist vil jeg bare gjøre oppmerksom på at alle har forskjellige adresser av en grunn. Det er fordi vi bor på forskjellige steder. Det er liksom ikke helt sånn at alle med husnummer 44 kan få posten levert i en hvilken som helst postkasse på en hvilken som helst adresse som ender på nummer 44. Det er flere kriterier med her

Blant annet navn, gatenavn og postnummer. Når husnummer er det eneste som stemmer, er det feil postkasse!

I dag må jeg kjøre innom en adresse en kilometer fra der jeg bor. Siden min post er levert der

Jeg vil ha min post i min postkasse. Og bare min post. I fjor fikk vi hele tre ganger samme brev levert i vår postkasse. Det skulle til en dame en kilometer lenger ned i veien. I en helt annen gate

Men i nummer 44 da

Med vennlig hilsen en i nummer 44, et annet sted

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Det snør

Kjære Trude Mostue

Høstutstillingen neste?