Orphan black

I min søken etter den ultimate serien er jeg kommet til Orphan black. Jeg er som vanlig sent ute, så sesong 3 er jo i full gang på en eller annen norsk tv-kanal uten at jeg har fått med meg noe. Jeg har altså aldri hørt om den før jeg altså tilfeldigvis dumper borti den under en seriejakt

Vi er nå ferdige med sesong 1, som selvsagt slutter slik at det bare er å gi seg i kast med sesong 2 umiddelbart

Sarah Manning ser en dame hoppe foran toget, og overtar hennes identitet. De viser seg å være helt like, så det byr ikke på store problemer. Ikke til å begynne med i alle fall. Det tar nemlig litt av, og den raske veien til penger Sarah ser for seg, er ikke så rask likevel

Det blir veldig spennende, til tross for litt i overkant mye vold til tider. Det er en utrolig prestasjon av hovedrolleinnehaver Tatiana Maslany, som ikke bare spiller Sarah Manning, men andre roller i tillegg. For mye skal jeg ikke si om akkurat det, da det vil ødelegge for mye av spenningen

Serien er klassifisert som en sci-fi. Mye av det som foregår er lite sannsynlig. Det er også noen kjappe løsninger her og der. Men den er litt avhengighetsskapende, og jeg må definitivt se neste sesong
 

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Det snør

Kjære Trude Mostue

Høstutstillingen neste?