Lys og varme

Jeg lever litt i tussmørket

På kontoret sitter jeg i mørket, særlig før biblioteket åpner. For å late som jeg ikke er her, slik at jeg kan få drikke kaffen min i fred, og fordi jeg liker det

Hjemme tusler vi rundt i mørket. Ikke fordi jeg ikke vil ha på lys, men fordi jeg er skikkelig kjip når det gjelder lamper. Jeg syns ikke jeg finner noen jeg har lyst på

Flombelysning har jeg aldri likt noe særlig, og jeg har da smuglest mang en bok i dårlig lys etter leggetid. Derfor vil jeg heller ha mange små lamper, fremfor en stor veldig lys en

Endelig har jeg funnet en lampe jeg liker. Den passer kanskje ikke helt inn med resten av interiøret, men jeg syns den er både kul og fin. Den var ikke lett å finne, men de har den på en butikk i Tønsberg i alle fall


Jeg bruker i det minste lite strøm da, når jeg har det litt sånn småmørkt. Og jeg sparer lyspærene. De kan jeg forøvrig bestille herfra

LED er det nye, hotte, innen lyspærer. De har lenger levetid og er mer miljøvennlige enn vanlige pærer, og når noe er billigere og mer miljøvennlig kan jeg ikke nekte for at det er bra

Pappa kjøpte for noen år siden nye pærer til utelampene våre. Sånne fine flotte som slår seg av og på etter hvor lyst det er ute. Veldig praktisk. Jeg tror de koster litt, men så har vi hatt dem i mange år også. Nå er det helt mørkt i hagen min, og det må jo bety at den siste er gått også. Men siden jeg er hjemme alene, og skifte av lyspærer sorterer under teknisk avdeling her i huset, får jeg heller leve i mørket et par dager til

Men når mannen kommer hjem, skal han få bytte de pærene som mangler. Inne kan jeg leve i tussmørket, men ute har vi visst noen forventninger fra sameiet

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Det snør

Høstutstillingen neste?

Kjære Trude Mostue