Årets kake

Jeg er ikke spesielt kreativ på bakefronten, det er jeg den første til å innrømme

Denne helgen inviterer jeg oss i bursdag. Og lover i et svakt øyeblikk å ta med kake. Det er her jeg velger å klaske til med den mest avanserte kaken jeg har laget noen gang

Det skal jo ikke så mye til å være avansert, når man er dronningen av Toro posemiks

Og så viser det seg at kaken ikke er avansert i det hele tatt. Det er klart, det er en forskjell fra normalen, å måtte følge en oppskrift og blande alt mulig i en bolle, fra smør og sukker til rømme, liksom, det er hakket over kakemiksen fra Toro. Men altså, litt jobb men veldig greit, og ikke spesielt avansert

Når alt er blandet og stekt, gjenstår pyntingen. Og er det noe jeg er verre på enn selve bakingen, så er det definitivt pynting

Så viser det seg at det heller ikke er noen heksekunst. Seriøst, jeg har til og med smeltet smør og sjokolade i vannbad, for å lage glasur. Det er jammen ikke ofte noe sånt skjer her i huset. Bare det å lage melisglasur med konditorfarge i er over snittet kreativt på min skala


Derfor er vel jeg den mest imponerte i dag, der jeg tropper opp i bursdag med denne kaken. Den er ikke billig, det må jeg si, med ti og en halv plate Kvikklunsj, fire plater kokesjokolade og en pose Nonstop


Men den er god

Og utrolig mektig. Neste gang blir det enda litt mer frukt i midten, for å dempe den intense sjokoladesmaken

Og den skaffer meg en haug med husmorpoeng

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Det snør

Kjære Trude Mostue

Høstutstillingen neste?