Påkjøringsfeltet

I dag begynner køen til E6 utenfor min garasje. Det er ganske langt, kanskje nesten tusen meter

Da jeg endelig, langt om lenge, kommer meg til E6 forstår jeg hvorfor

Påkjøringsfeltet

Det er et felt man kan bruke for å kjøre smidig inn mellom de andre bilene, som allerede er ute på E6. Det er lov å utnytte dette feltet, det er ca hundre meter langt og er laget slik at man kan flette inn i enden

Det er jo ikke noe rart det blir lang kø, når alle som skal kjøre inn på hovedveien stopper i begynnelsen av påkjøringsfeltet. Og blir stående der

Jeg kjører forbi flere biler, som står og stanger, de blir sikkert sure på meg, men jeg tror faktisk det er jeg som gjør det rette. Utnytter hele feltet og får til litt mer smidig kjøring. For jeg trenger ikke stå og vente, jeg smetter rett inn mellom to biler

Så la oss alle si det sammen: Påkjøringsfeltet

Bruk det!

Kommentarer

  1. Bruk det. Alt for at trafikken skal gå smidig, men ikke trafikkfarlig. For å komme ut på motorveien fra oss, må vi gjennom tre rundkjøringer. Når det er skikkelig mye trafikk, tar jeg en ekstra runde i den første. (og folkens, det virker bare hvis jeg gjør det, ikke alle). I den andre er jeg stadig fascinert over at folk ikke takler to felt i rundkjøring... det forsinker. Så - a woman gotta do what a woman gotta do...vi lever i tiden og forventer effektivitet.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Det snør

Kjære Trude Mostue

Høstutstillingen neste?