Fra sidelinjen

Det er ikke det at jeg er så veldig interessert i fotball. Egentlig er jeg faktisk ikke interessert i det hele tatt

Jeg forstår meg ikke på fotball. Bortsett fra offside. Akkurat offsidereglen forstår jeg faktisk. Jeg aner ikke hva bakrom er. Eller døball. Jeg skjønner ikke hvem som spiller hvor. Bortsett fra målvakten. Det er ofte han i selvlysende drakt, når alle de andre er svarte. Og 4-4-2? Jeg tror ikke jeg ville kjent igjen en 4-4-2-formasjon om den kom joggende mot meg

Men årets VM har klart å fange min oppmerksomhet opptil flere ganger. Ikke på grunn av kjekke spillere, som jo kanskje har vært en motivasjonsfaktor tidligere år (som for eksempel Italia i 1990, med Maldini. Eller Tottenham på åttitallet, med Erik Thorstvedt i mål). Ikke på grunn av Messi. Eller Neymar. Eller spillere som har vært innom Start i løpet av sin karriere

Men på grunn av underdogs som Sveits. Costa Rica. Og alle de fantastiske målvaktene

Dette må da være målvaktenes VM?

Jeg mener fortsatt at Argentinas seier over Sveits her om dagen er meget urettferdig. Sønnen forstår ikke hva som er urettferdig. De får mål. De vinner. Enkelt og greit. Men det er jo feil lag som får mål. Det er det jeg mener med urettferdig. Det er en kamp totalt uten system, struktur og orden. De går ut med høye knotter og meier hverandre ned i tur og orden. Jeg blir helt utslitt bare av å se på

Men det er veldig spennende. Og det er vel - for sånne som meg, som ikke egentlig er interessert i fotball - hele vitsen. Samme for meg hvem som vinner

Bare det er spennende

Og så er det klart det hjelper på at den tidligere målvakten til Tottenham er ekspertkommentator hos NRK da



Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Det snør

Kjære Trude Mostue

Høstutstillingen neste?