Enklere hverdag?

Nå i disse valgkamptider dukker det opp reklame for politiske partier over alt. I dagens VG på nett har et politisk parti en flash øverst på siden, der de lover en enklere hverdag for folk flest. Gjennom strengere innvandringspolitikk og bedre integrering
 
Jeg kan så langt ikke se hvordan en strengere innvandringspolitikk skal gjøre min hverdag enklere
 
Jeg må fortsatt få mine to - til tider litt morgengretne - barn opp om morgenen. Det enkleste ville jo bare vært å la dem sove
 
Jeg har fortsatt en jobb jeg må møte opp til hver dag, selv om det enkleste ville vært å være hjemme

Jeg må fortsatt komme på hva vi skal ha til middag hver dag. Og lage den. Selv om det enkleste ville vært å la vær å spise

Jeg må fortsatt rydde og holde orden hjemme, sørge for rene og hele klær til både meg og barna (mannen klarer seg heldigvis selv på akkurat det punktet), finne blyant og papir når minsten ønsker å tegne, kjøre og hente barn, plastre skrubbsår etter sykkelvelt, lete etter Sabeltannhatten når den er borte, hjelpe eldstemann med lekser

Og så videre og så videre

Ingen av disse tingene vil forsvinne med en strengere innvandringspolitikk

Så gjett hvilket parti jeg ikke stemmer på!

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Det snør

Høstutstillingen neste?

Kjære Trude Mostue