Bananbugg, eller fluorlakk

Jeg har vært hos tannlegen. Det er en årlig greie. Heldigvis en skjelden affære, for det er jammen ikke billig. Denne gangen enda dyrere enn sist. Han har nok en god timepris, jeg er inne i under ti minutter og betaler nesten tusen kroner.

Det er nok bananbuggen som presser prisene opp. Tannlegen selv påstår det heter fluorlakk, og stapper det inn i tennene i rause porsjoner, men jeg syns nå både smak og konsistens minner mer om åttitallsbugg.

Bare buggsmaken forsvinner nå, og fluoren har gjort sitt, kan jeg prøve den nye teen jeg trøstekjøpte på Palma etter tannlegesnarvisitten.

Ikke like dyr som buggen, men ikke langt unna heller. Litt spent på smaken, rabarbra og mint - 

men hvem kan vel motstå slike tebokser?

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Det snør

Kjære Trude Mostue

Høstutstillingen neste?