Vann over hodet

Heldigvis er jeg så oppegående at jeg innser at jeg har tatt meg vann over hodet. Derfor kaster jeg inn håndkle når det gjelder disse studiene. Dessverre.
 
I teorien går det helt fint. Jeg kan strukturere dagene til å inneholde både det ene og det andre.
 
I praksis er det noe helt annet. Jeg har ikke lyst til å lese informasjonsøkonomi. Til og med klesvask er morsommere.
 
Når jeg daglig har dårlig samvittighet for noe jeg ikke har gjort, må noe nedprioriteres.
 
Gutta er jo der. De kan ikke nedprioriteres.
 
Klesvasken hoper seg opp om den ikke fjernes daglig. Det samme gjelder egentlig hybelkaninene, men de bare puster jeg litt hardt på så kryper de inn i krokene et par dager til.
 
Lesingen forsvinner ikke. Den ligger som et gnagende dyr over meg uansett hva jeg gjør. Og når jeg i tillegg får vite at jeg må levere utkast til semesteroppgave i løpet av en ukes tid, da stopper det opp. Da får jeg helt vegring.
 
Derfor er jeg ikke lenger student. Det er litt synd. Og jeg merker at jeg ennå ikke har landet helt. Jeg har en følelse av å ha glemt noe. Hele tiden. Det går nok snart over.
 
Nå kan jeg klippe kjole til en kollega, sy til marked på Blå, se på serier på tv, planlegge julemarked på skolen, forberede meg til helgens sykurs, lage middag, bake brød, rydde, vaske klær, lese Linn Ullmann, alle sånne vanlige hverdagsting, helt uten den dårlige samvittigheten. Helt uten å tenke på det jeg ikke gjør.
 
Og får jeg lyst til å lære noe nytt (det vet jeg at jeg får) skal jeg heller vurdere et kurs i makrame.

Kommentarer

  1. Noen ganger må man bare at slike avgjørelser. Tøft, men nødvendig. Det blir bra :-)

    SvarSlett
  2. Gled deg over bøker som ikke e fag...og til alt det viktige og trivelige du har å gjøre....
    Man vet selv hva som er best for seg og sine <3

    SvarSlett
  3. Det høres ut som dette er den helt rette avgjørelsen for deg! Livet skal være mer enn "må gjøre". Hvis du vil, kan du bli student igjen i en annen livfase, når du ikke har små barn lenger. Og hvis du ikke vil, så gjør du noe annet! :)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Det snør

Kjære Trude Mostue

Høstutstillingen neste?