Når sjiraffen hjelper til

Minsten: Mamma, elger spiser ikke muser

Mamma: Nei. Elg spiser nok blader og bark og sånt

Minsten: Ja. De spiser sikkert blader som har falt ned på bakken. De får nok ikke tak i bladene som henger høyt oppe

Mamma: Jeg tror elgen er ganske stor, så han rekker nok en del oppe i trærne også

Minsten: Ja, ellers kan han jo få hjelp av sjiraffen. Den har veldig lang hals. Den kan plukke blader til elgen fra oppe i trærne, og holde grenene nede for elgen

Mamma: Ja. Det er jo en mulighet (som jeg ikke har tenkt på før egentlig)

Minsten: Mamma, elgen har fire ben

Mamma: Ja. Vet du om et dyr som har to ben da?

Minsten: Kenguru

Mamma: Ja. Det kan man jo kanskje si. (Nok en ting jeg egentlig ikke har tenkt på selv). Vet du om noen dyr uten ben da?

Minsten: Snegle. Og så meitemark. Og hai

Jeg elsker disse samtalene. Denne varer i tre kvarter, og jeg kan ikke huske halvparten en gang. Men sjiraffen er herlig. Og kenguruen. Og sneglen. Og mye annet også.

Han er en luring, han der lille.

Kommentarer

  1. Å ja, sånne samtaler er virkelig noe å ta vare på! Jon-Erik og jeg har dem fortsatt, men i noe mer "voksen" versjon - naturlig nok med en gutt på snart 18 år... Morsomt å undre seg og fantasere litt!

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Det snør

Høstutstillingen neste?

Kjære Trude Mostue