God dag mann...

Jeg bruker BankID på mobil i nettbanken min. Det fungerer stort sett som det skal.

Når jeg handler noe over internett, må jeg av og til oppgi en kode før kortet belastes. Der får jeg ikke tilbud om å bruke mobil, men må ha kodebrikken min.

Den har jeg jo sjelden i nærheten, siden jeg alltid bruker mobil. Derfor sender jeg et spørsmål til banken: Hvorfor kan jeg ikke bruke mobil i disse tilfellene?

Og får til svar fra banken: Når du bestiller varer via internett med Mastercard, får du som regel alternativ til å bekrefte bestillingen med BankID eller BankID Mobil. Dersom du kun får valget med BankID, må kodebrikke benyttes

Virkelig?! Det hadde jeg sannelig ikke forstått! Takk for det veldig opplysende svaret.

Jeg sender derfor oppfølgingsspørsmål: Jeg skjønner at jeg må bruke kodebrikke, det jeg lurer på er hvorfor?

I dag har jeg fått to svar, fra to forskjellige kundebehandlere. Det ene svaret er helt ok, hun forklarer at ikke alle tilbyr BankID på mobil ennå. Greit nok, det kan jeg godta.

Det andre svaret er: Det er fordi du ikke har bestilt tjenesten BankID på mobil. Den kan du bestille ved å klikke på instillinger i nettbanken.

Mhm, jeg har hatt BankID på mobil i over et år. Jeg bruker det flere ganger i uken.

Kanskje jeg nok en gang skal vurdere å bytte bank?

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Det snør

Kjære Trude Mostue

Høstutstillingen neste?