Damer og fotball

Ikke damefotball, men damer som ser på fotball-EM. Det er saker, det!

På Facebook strømmer det på med fotballrelaterte statusoppdateringer, bilder fra steder hvor kamper vises på storskjerm og Forza Italia rundt omkring. Jeg kaster meg uti og heier og oppdaterer. Jeg kan slenge om meg med offside og obstruksjon og ut med dommer'n - inn med kua. Hvis jeg vil.

Dragemamma må heie på Tyskland; etter å ha bodd i landet i to år, føles det tross alt mest riktig.

Helt til Balotelli tar av seg skjorta. Jeg kan ikke huske å ha hørt om Balotelli før, noe jeg egentlig ikke forstår. Etter å ha sett ham uten skjorte, mener jeg. Så nå heier jeg kanskje litt på Italia.

Jeg er sikker på at min mannlige FB-venn var i god tro da han skrev en kommentar på min status etter to mål til Italia. Han tenkte nok at det var ekte fotballentusiasme, engasjement og en dypere mening i min "nei nei nei nei nei".

Det tror han nok ikke lenger, etter at to (kvinnelige) kolleger har kastet seg inn i diskusjonen. Det går mye i Balotelli.

Ikke fullt så mye i tyske fotballprestasjoner.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Det snør

Kjære Trude Mostue

Høstutstillingen neste?