Bibliotekaren anmelder

Med jevne mellomrom kommer en ny bok i en serie av Janet Evanovich. Jeg bestemmer meg hver gang for at dette blir siste gang jeg orker å lese om Stephanie Plum, da det stort sett er den samme historien om og om og om igjen.

Hver gang må jeg ut og kjøpe den neste boken. Jeg leser dem på engelsk. (Jeg tror egentlig ikke de har slått så veldig an i Norge, og bare noen av de første er oversatt). Men - engelsk funker helt greit det.

Bøkene er supersimple, men underholder meg den korte stunden det tar å lese dem. Gal bestemor med revolver, tykk eks-hore og en veldig klønete dusørjeger med litt for mange menn - jeg ler i alle fall. Ofte veldig høyt.

Og ser for meg de forskjellige personene. Det er her jeg nå får problemer. For Stephanie går til filmen. Og jeg vet ikke om jeg skal glede eller grue meg. Nå har jeg sett traileren, og jeg tror jeg gruer meg.

Katherine Heigl som Stephanie? Ok, kan til nød funke.

Debbie Reynolds som grandma Mazur? Nei nei nei!! Grandma Mazur er bitteliten og tynn, med lilla hår og store, amerikanske mafiabriller.

Stephanies av-og-på-kjæreste, Morelli, har jeg et bilde av i hodet. Jeg kommer bare ikke på hva han heter. Han er skuespiller, mørk og med krøller, og han spiller nok i en krimserie. Uansett, det er ikke ham de har valgt i filmen.


Og høydepunktet; Ranger. Mørk, mystisk og veldig hot - jeg er sikker på at forfatteren har Antonio Banderas i tankene når hun skriver. Og så ender de opp med en sånn fløtepus. Nei nei nei!

Den eneste som så langt virker perfekt, er eks-horen Lula. Tykk og afroamerikansk, ofte kledd i leopardmønstret spandex. Hun ser sånn ut.

Så gjenstår det å se da, om jeg klarer å la være, eller om jeg rett og slett må se hvordan Stephanie er på film. Til tross for at Antonio ikke en gang har en bitteliten birolle.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Det snør

Kjære Trude Mostue

Høstutstillingen neste?