Husdyr

Jeg er vant til dyr, jeg kommer tross alt fra landet. Jeg er vokst opp med hund og katt, og hadde fryktelig lyst på hest uten å få det.

Av og til har jeg lyst på et dyr. Kanskje en fin kosepus, men innser etter litt at jeg ikke har lyst likevel. Hund er uaktuelt. Vi har forsøkt fisk i bolle, men de døde dessverre da vi dro til Paris en helg.

Nå har vi fått nye husdyr, meget mot min vilje. De kommer seg inn i store horder, særlig nå på våren, men også gjennom resten av året, bare da i litt mindre mengder. Da de fortsatt bare var på gulvet i gangen var de småirriterende. Nå er de til og med oppi sofaen og inni vannkrana på kjøkkenet, det er ikke spesielt deilig, og vi er litt forbi småirriterende.

I dag da jeg kom hjem hadde vi en utrolig maurinvasjon på kjøkkenbordet, siden det fortsatt sto en kopp med saft der fra frokosten. Hadde det ikke vært for at det er ekkelt, ville jeg blitt fascinert. Jeg tror minst tohundre maur gikk med i massakren jeg utøvde med klut og vann. Det kribler og kravler og kryper fortsatt når jeg tenker på det. Nesten som med lus, det klør jo i hodebunnen bare jeg hører ordet.

Så jeg tar tilbake at jeg har lyst på dyr. Hører dere! Jeg vil ikke ha husdyr!

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Det snør

Kjære Trude Mostue

Høstutstillingen neste?