Koronadagbøkene. Nyhetsoppdatering

Det er ikke lett å være informasjonsansvarlig på jobb når man ikke orker å forholde seg til nyheter. Jeg kan ikke se på tv, og jeg kan ikke lese aviser. Twitter har jeg ikke åpnet siden dette startet i forrige uke. I tillegg må jeg nå holde meg unna Facebook-grupper hvor folk er ekstremt aggressive fordi mennesker er ute og går tur eller spiller fotball. Selv om noen gang på gang forsøker å forklare at det teknisk sett ikke er portforbud i Norge. Og så på toppen av det hele fortsetter Trump ufortrødent med sin galskap. Galskap tatt til nye høyder, for ham må jo dette være en fest.

Det blir rett og slett for mye for meg

Det er når koronaen tar over mediene at man forstår hvor godt det er med helt normale nyheter. Jeg leser dem vanligvis ikke, men skroller forbi dem og konstaterer at de er der, at det fortsatt er en grunn til at jeg ikke har Dagbladet +

Vin er bra for deg, vin er ikke bra for deg. Det samme med sjokolade, bra en dag, ikke bra den neste. Brokkoli derimot, er alltid bra. De nyeste trendene innen sex. Hvor lang rekkevidde en elbil har nå om dagen. Et og annet underslag, eller litt knivstikking. Jensens og Cappelens blomsterspråk. Olav Thons milliarder. Noe om Petter og Gunhild. Og litt om Petter og Vendela. Og om kjendiser fra diverse realityserier jeg aldri har hørt om

Nå om dagen er det ingenting sånt. Bare korona

Derfor blir jeg nesten litt glad for å lese at en person er påkjørt av trikken. Normalt, liksom, hverdagslig

(PS: det står at det går bra med personen som ble påkjørt, ellers ville jeg selvsagt ikke tullet med det)

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Det snør

Kjære Trude Mostue

Høstutstillingen neste?