Om hunder og maur og Netflix

Minsten elsker dyr. Alle dyr som finnes, mamma, også maur!


Altså alt fra maur til hest, liksom

Akkurat det med maur er litt slitsomt, for dem vil jeg aller helst ikke ha inne. Minsten insisterer på redde dem, og løper rundt med et glass for å fange dem og ta dem med ut. Mens jeg egentlig bare vil tråkke på dem og bli ferdig med problemet

Så er det alle andre dyr han elsker og ønsker seg. Han ønsker seg hund. En hel haug. Skjer ikke. Han ønsker seg katt. Der er mammaen mer på glid, mens pappaen setter foten ned. Så ønsker han seg hest, kanin, pinnedyr, - Eller kanskje en liten gullfisk, mamma?

Som sagt, hadde det vært opp til meg, hadde vi hatt katt. Men det er visstnok helt uaktuelt. Vi har nå humlehotell, som omtalt tidligere. - Kom da, humler! står han og lokker på utsiden. Jeg sier han kan henge opp skilt, så de forstår hvor de skal overnatte. - Døh! Jeg kan jo ikke humlisk da, mamma, jeg vet jo ikke hva jeg skal skrive!

Heldigvis finnes det en haug filmer med dyr. Minsten har de siste dagene jobbet seg gjennom opptil flere hundefilmer på Netflix

Russell i ringen - om den wrestlende Jack Russell-en (jada, festlig navnevalg på den der, altså)

Super buddies - om superheltvalpene som redder verden

Hundehotellet - om to foreldreløse barn som lager et hundehotell for løshunder

Jeg finner på andre ting under Hundehotellet - det er grenser for hvor mange filmer med snakkende hunder jeg orker å ta inn på en dag. Inntil jeg forstår at minsten har et virkelig sammenbrudd. Det går ikke så bra med hundene på hotellet, de blir tatt av hundefangere, hotellet stenges og barna står i fare for å måtte flytte til nye fosterforeldre. Og minsten gråter sine modigste tårer

Heldigvis går det, som det som regel gjør i slike filmer, godt til slutt, og vi overlever det hele

Takk og lov for variert tilbud på Netflix når sommeren er sånn som den er i Norge i år

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Det snør

Kjære Trude Mostue

Høstutstillingen neste?