Me-time

Det er noen ganger jeg føler alt rakner. Hvor jeg tenker at alt jeg sier og gjør blir galt. Hvor jeg føler meg dum, feil, rar. Hvor jeg aldri har tid til det jeg skal, vil, bør, må

Det er litt sånn for tiden. Det er nok våren som gjør det. Antakeligvis

Jeg får kjeft på jobb, av låner som ikke har levert tilbake bøker til biblioteket, bøker han lånte for et år siden, og som et hvert annet bibliotek ville hatt inkassosak på nå. Jeg tar imot og er fornøyd med at bøkene i det hele tatt kommer tilbake, at de ikke er tapt for alltid, slik jeg trodde de var. Og så får jeg høre at jeg er helt urimelig, at jeg stjeler bøker, at han ikke forholder seg til meg lenger og at han skal saksøke meg

Selvsagt vet jeg at det er jeg som har rett. Jeg forholder meg til en veldig veldig enkel regel: Du låner - du leverer tilbake. Det må være en av verdens desidert enkleste regler. Jeg stjeler ikke bøker, jeg tar tilbake bøker mannen har lånt uten lov i over et år. Stjeling?!

Men saksøke? Jeg trodde jeg hadde valgt et trygt, rolig og relativt greit yrke. Uten de store kontroversielle sakene. Så feil kan man altså ta

(Han er forøvrig andremann på under et år som skal saksøke meg, sånn i jobbsammenheng. Det kunne kanskje vært lurt å bytte jobb snart? Noen som har noe ledig for en (tydeligvis) småkriminell bibliotekar med sykunnskaper?)

Da passer det jo fint da, at jeg blir invitert til Netflix' lansering av den nye serien om Kimmy Schmidt. Om ikke annet setter hun jo ting i perspektiv: Jeg har tross alt ikke vært sperret inne under jorden av gal dommedagssektleder i 15 år, og jeg har både en jobb, en inntekt og et hus å bo i

Siden jeg fortsatt har jobben min, rekker jeg ikke ned til Grand hotel og Artesia spa før kvart på fire. Men jeg rekker akkurat å få med meg en nakke-, skulder-, ryggmassasje. Takk og lov. For er det noen som trenger og fortjener en sånn massasje, må det jo være meg

Nå skal jeg sette meg i Fatboy-en min og se et par episoder til om den Unbreakable Kimmy. Jeg tror jeg skal ta til meg hennes overlevelsesstrategi: Du klarer ti sekunder! Og når de er over, tar du ti sekunder til. Og ti til. Og ti til... 

Ja, du skjønner tegninga, ikke sant?

(Jeg har et samarbeid med Netflix)

Kommentarer

  1. Oida. Dette høres voldsomt ut!
    Hva slags serie er den om Kimmy? Alltid på jakt etter noe som kan hindre meg i å leve livet...

    SvarSlett
    Svar
    1. Kimmy er til tider ganske morsom, og kan anbefales som en adspredelse fra hverdagen. Hun har det i de fleste tilfeller verre enn meg... Og det i seg selv er jo positivt!

      Slett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Det snør

Høstutstillingen neste?

Kjære Trude Mostue