Streaming

Nå er det ikke jeg som er teknisk avdeling her i huset, men akkurat å se på tv er noe jeg kan. Jeg er relativt glad i det. (Selv om jeg sliter litt med disse nye multifunksjonsfjernkontrollene, apple-tv og hvis det skjer noe med diverse tilganger. Da må teknisk avdeling tilkalles)

I det siste er det blitt mer serier og mindre helaftens spillefilmer. Varer det mer enn 50 minutter, enten sovner jeg eller blir meget utålmodig. Det er også utrolig deilig å se noe uten reklameavbrudd

Derfor har vi disse strømmetjenestene da

Og ikke bare én. For det er jo forskjellige serier hos forskjellige leverandører, må vite. Siden jeg nå er med i streamteam-et til en av tjenestene, skal jeg ikke henge ut noen under fullt navn. Jeg skal ikke være for bastant. Men jeg må få si: det er forskjell på strømmetjenester og strømmetjenester

Det er en tjeneste som forstår mine behov. Der riktig episode er foreslått, den ligger øverst, fiks ferdig med norsk tekst og et klikk så er vi i gang, der vi sluttet sist. Og så er det en tjeneste der jeg må klikke kanskje opptil seksti ganger på fjernkontrollen for å få satt igang riktig episode i riktig serie, med norske tekster, som jeg må velge hver eneste gang. Det er vel opplagt hvilken jeg foretrekker

Det sliter litt på en bibliotekar at serier som heter noe med The i tittel, finnes på T i oversikten. Hvorfor?! Kjære unevnte leverandør - the er bare et tulleord som ikke skal (eller bør) indekseres. Det er fint om dere bare kunne reindeksere alle serier, hoppe over de første fire posisjonene i alle serier på The, og så alfabetiserer etter det serien faktisk heter. Eventuelt lage et søk. Det funker også for min del

Enda bedre er egentlig å la meg legge dem til i Ønsker å se-listen. Alle episoder på en gang, ikke en og en. I rekkefølge. Gjerne med episode 1 øverst. Det var litt kjedelig den gangen vi så hele siste episode av Fargo, fordi vi trodde det var den første

Hos Netflix har vi delt opp i brukere. Gutta har hver sin, veldig greit, med aldersbegrensninger og fine greier. Det er jo ikke Netflix' skyld at jeg ikke har en egen, men må se på mannens. Akkurat der er det lokal teknisk avdeling som ikke har gjort jobben sin. Men om han syns det er greit å bli identifisert med serier som Charmed, Touch eller Modern family, så vær så god. Jeg trenger ingen egen bruker. Men strømmetjenesten hvis-navn-skal-være-unevnt, lar meg ikke en gang velge noen bruker, verken min egen eller mannens. Den tenker ikke for meg i det hele tatt. Tenke sjæl, liksom. Det er slitsomt, det! Og et ganske viktig poeng her - vis gjerne serietittel i oversikten over foretrukne serier, hvis jeg endelig får til å legge inn noe der. Siden både mannen og jeg ser på serier, blir det mye i listen, og når tittel ikke vises, må jeg gjette hvilken serie det er snakk om. Ikke alltid så lett. Og ikke spesielt brukervennlig

Så ja, det er definitivt forskjell på strømmetjenester og strømmetjenester

Når det er sagt, lar jeg ikke dette stoppe meg, og jeg ser fortsatt serier hos begge leverandører

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Det snør

Kjære Trude Mostue

Høstutstillingen neste?