onsdag 11. desember 2013

Bursdag eller ikke?

Det skjærer i hjertet når jeg leser om barn som inviterer til bursdag og ingen kommer. Fordi foreldrene har det så travelt at de glemmer å melde avbud, eller en annen rar unnskyldning

I dag leser jeg et motsvar i Nettavisens blogg, og sitter her helt målløs

For om det er vondt å lese om guttene som lurer på hvor gjestene blir av, er det direkte fysisk smertelig å lese om moren eller faren som har en så skrudd holdning til barna sine som dette

Sitat fra bloggen: [...] Men datteren min var ganske ensom, uten at vi lagde et nummer av det

Hæ!?

Jeg velger i det lengste å tro at den som har skrevet dette, og som ønsker å være anonym har gjort det for å provosere. Ikke fordi det er sant

For om dette er sant, er verden verre enn jeg trodde

3 kommentarer:

  1. Et skrekkelig innlegg. Var inne og leste det nå og får vondt av den jenta som nå er "på tv og en ener innen sitt fagfelt." Skulle vært interessant å høre hva hun syntes om at hennes ensomhet ikke ble laget et stort nummer av.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg er helt i sjokk jeg... Og lurer på om det må være tull! Vondt i magen får jeg også. Seriøst!

      Slett
  2. At man klarer å snu det og lage en god dag når det ikke dukker opp gjester, det er bra. Men å distrahere når et barn kommer hjem fra skolen og gråter fordi hun blir ertet, er ikke å ta barnet (og dets følelser) på alvor.

    "De ensomme barna må lære (...) å leke alene". Er vel nettopp det. Hadde de likt å leke alene, så hadde de ikke vært ensomme. Forskjell på ensom og alene. Og vi voksne bør hjelpe til med vennskap. Men det er ikke alltid så lett i en travel hverdag.

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails