Københavnhelg

København er en bra by. Særlig i slikt vær


Nå er jeg støl og har litt vondt i rumpa, for jeg sykler ikke hver dag. La oss bare si det sånn. Men lørdag blir det sykling. Og det er helt knall. Tenk om Oslo hadde hatt sånne sykkelveier som det er over alt i København? Og samtidig vært så flatt

Jeg skjønner at det ikke lar seg gjennomføre. Sånn rent geografisk sett. Det får heller bli en ny tur på sykkel i København ved en senere anledning


To overnattinger på Hotel Guldsmeden som er mitt favoritthotell. Helt alene. Og så på sykkel gjennom byen på lørdag. I sol


Det med den sykkelen anbefales på det varmeste når man skal ut og handle. Jeg leier en på hotellet. En sånn skikkelig damesykkel, med kurv på styret. Som viser seg å være superpraktisk etter et par runder innom blant annet Stof 2000

Jeg vet ikke helt om det er bra eller dumt at Stof 2000 har så dyr porto til Norge. Når jeg tenker etter er det kanskje greit. De har så mange fine stoffer, særlig det med revene her. Nå har jeg endelig fått med meg tre meter av dem hjem. Og det er faktisk ikke på grunn av en mye omtalt video den siste tiden, jeg har faktisk ventet på disse revene siden påske. De var nemlig utsolgt da jeg var i København sist, nettopp for å kjøpe dem. Uflaks, som minsten ville sagt


Jeg kommer meg rundt til steder jeg ikke har vært. Finner blant annet Torvehallerne, som går Mathallen en høy gang. Jeg blir mett bare av å se i de hyllene her



Så spiser jeg middag, alene, kun i selskap med en spennende bok. Jeg betaler 142 kroner for den middagen. Jeg tror jo damen, som er litt forvirret, sikkert fordi hun er gravid, har glemt at hun har gitt meg to glass vin. Hun lurer jo faktisk på det selv også, et lite øyeblikk. Men det viser seg å stemme - de 68 kronene jeg tenker er vinutgiftene til et glass, er faktisk til begge to

Jeg vil flytte til Danmark

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Det snør

Høstutstillingen neste?

Kjære Trude Mostue