Meningen med livet

Jeg er ikke spesielt begeistret for telefonsalg og markedsundersøkelser. Jeg er derfor ganske restriktiv med hvilke anrop jeg besvarer, når det er nummer jeg ikke kjenner. Jeg har også strengt tatt reservert meg mot sånne oppringninger.

Jeg er heller ikke spesielt begeistret for folk som ringer på døren til alle mulige tider på døgnet, for å fortelle meg om noe, selge meg noe eller verve meg til noe

Nå som det er korona, er det heldigvis mindre av den fysiske oppsøkende virksomheten. 

Der velger noen å se muligheter, ikke begrensninger, under koronarestriksjonene, og i går kveld blir jeg altså oppringt. Av Eli. Jeg finner nummeret i telefonkatalogen. Eli bor ikke så langt fra meg, og jeg frykter umiddelbart at ungene har gjort noe galt, og at hun vil ringe tilbake når jeg ikke svarer den første gangen.

Det viser seg at Eli legger igjen en lang melding på mobilsvar, så jeg trenger ikke lure lenge på hva de eventuelt har gjort.

De har nemlig ikke gjort noe. Takk og lov.

Eli er Jehovas vitne, og vil gjerne få informere meg om nettsiden deres. Der står det mye nyttig, blant annet om meningen med livet.

Det kan jo være at jeg av og til lurer litt på meningen med livet, men for å være helt ærlig, så tror jeg ikke svaret på akkurat det finnes på den nettsiden.

I tillegg syns jeg det er ganske ugreit at hun i det hele tatt kommer på å ringe meg. For all del, i 14 minus forstår jeg at det er deilig å bare sitte hjemme og ringe, fremfor å gå fra lukket dør til lukket dør og fryse. Jeg ser den. 

Men beklager, Eli, du kan bare slette meg fra din liste. Religion er en privatsak, og jeg trenger ingen informasjon fra deg.

Jeg finner meningen med livet et annet sted.

Kommentarer

  1. Jeg er veldig krass til telefonselgere, og enda mer til Jehovas vitner. Både da de kom på døra og enda mer på telefon. Jeg har gitt beskjed om at jeg ikke vil bli kontaktet på noen måte.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Det snør

Høstutstillingen neste?

Kjære Trude Mostue