Kjære bilverksted

Vi har kjørt i over et år med en kløtsj som snart ryker og voldsom snekkelyd i alle tomgangsituasjoner. I tillegg begynner bremsene å oppføre seg litt rart, og bremser tenker jeg kanskje er den viktigste funksjonen i bilen.

Vi velger derfor å få gjort noe med dette. Verkstedregningen kommer på nette 38.000,-

Dagen etter oppholdet på verksted, hører jeg en dunkelyd under bilen. Jeg sier ikke noe om det til å begynne med, siden mannen himler med øynene av sånt og syns jeg hører lyder hele tiden.

Det viser seg at han også hører lyden. Vi kjører lite, men for hver gang vi kjører kommer det mer og mer lyd. Etter hvert går den sporadiske dunkelyden over i en jevn romlelyd når jeg slipper gassen. Det virker ikke som det er noe galt ellers, ingen lamper blinker og bremsene fungerer som de skal. Så lenge jeg holder åtti går det fint, men det er kanskje ikke den beste løsningen på sikt.

Jeg googler, og det viser seg at det kan være alt fra en løs skrue til helt krise, stopp bilen umiddelbart!

Jeg forsøker to ganger å sende epost til verkstedet, men de forholder seg åpenbart ikke den typen henvendelser. Jeg må til slutt bestille ny time. Hvor jeg skriver at jeg forventer at dette ikke skal koste oss noe, siden lyden oppsto på vei ut fra forrige time. Uten at jeg helt har troa på den løsningen.

Regningen denne gangen kommer på kroner 0,-. Det er et løst bremseskjold. Jeg har aldri hørt om bremseskjold, men er glad for at det var noe så enkelt. Og ufarlig.

På vei hjem fra verkstedet oppdager jeg at skjermen er svart. Jeg har ikke radio, ikke GPS og ikke klokke. Det kan virke som de har glemt å sette i kontakten igjen.

Nå orker jeg ikke mer.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Det snør

Kjære Trude Mostue

Høstutstillingen neste?