På trikken

Igjen, man må høre på så mye når man kjører kollektivt. Jeg vurderer nå sterkt støyreduserende hodetelefoner, ikke for å høre musikk men for å stenge andre ute

På trikken. To jenter, ca 20 år. En med sånn kvasisvensk dialekt

- Jag har så ond bak øyet. Det trykker på. Jag fikk CT hos legen, men jag var jätterädd

- Ja, det forstår jeg! Men du er sikker på at det var CT, ikke MR?

- Helt sikker, jag sjekket det jo, jag var dritnervøs!

- Ja, for Kristoffer har sagt at MR er skikkelig farlig, det kommer stråler som gjør at du får en hjerneskade! Du skal være helt sikker på at det er nødvendig før du tar en MR, og det beste er å ikke gjøre det

Her er noe av grunnen til at jeg tenker skolen må inn med kildekritikk litt tidligere enn den gjør i dag. For husk at selv om Kristoffer sier noe, behøver det ikke være sant

MR bruker ikke røntgenstråler, og jeg er helt sikker på at du ikke får en hjerneskade av undersøkelsen. Det skumleste med MR er at du må ligge helt stille inne i en trommel, og har du klaustrofobi kan det være en prøvelse. Bankkortet ditt kan også bli avmagnetisert hvis det befinner seg i nærheten, noe jeg tenker er en bagatell i denne sammenhengen, hvis du først trenger en MR mener jeg

Men altså, hjerneskade gir det deg ikke

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Det snør

Høstutstillingen neste?

Kjære Trude Mostue