På bussen

På bussen er man ganske fastlåst. Man må sitte der og overhøre samtaler om man vil eller ikke

Selv om jeg i dag jobber ganske hardt med å forsøke å ikke høre:

Mann 50+, på vei til jobb, i FaceTime-samtale med (sannsynligvis) en dame

Her følger et lite utdrag av samtalen:

- Ja, jeg har sett filmen. To ganger

Dette kan jo være hva som helst, det går jo alltid en film på tv liksom, selv om jeg allerede her begynner å ane ugler i mosen

...

- Jeg har jo sendt deg to morgenbilder

Her er jeg litt mer sikker på hva det er jeg hører
...

- Har du ikke stått opp? Du må vel gjøre deg klar? Når skal du på møte?

...

- Å. Deilig!

Nettopp. Jeg hører kommentarsporet til noe jeg ikke ønsker
...

- Ja, der ja!

...

- Der kom du! Det var deilig

...

- Når skal han på skolen? Du må vel lage matpakke

...

- Nå kan du ta deg en sigg. Du har jo akkurat kjøpt deg en ny lighter

Og så går han av bussen

Jeg trenger vodka i kaffen min nå

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Det snør

Høstutstillingen neste?

Kjære Trude Mostue