På biblioteket

Låner: - Hei, jeg var her på fredag og lånte en bok, men jeg glemte den. Har du sett en bok her et sted?

Jeg: ser meg rundt

Usikker på hvordan jeg skal gå frem her, da vi faktisk befinner oss på et bibliotek. Jeg har flere titalls lånere hver dag og kan ikke huske hva folk har lånt og levert og muligens eller muligens ikke fått med seg ut herfra

Låner: - Jeg la den kanskje her da, du har ikke sett en bok som bare ligger her på skranken?

Jeg har lyst til å rope - Se deg rundt da! Det er bøker overalt!

Jeg: - Det er vanskelig å si du, jeg vet jo ikke hva du lånte, og om jeg har funnet en bok liggende her, har jeg nok levert den inn igjen, og satt den i tralla. Hvilken bok var det da?

Låner: - Nei, det husker jeg ikke

Så joda

Den boken er nok dessverre tapt

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Det snør

Høstutstillingen neste?

Kjære Trude Mostue