Kjør trygt

Telefonen ringer. Ukjent nummer, jeg svarer ikke så gjerne på disse anropene, men nå til dags, med så mye koronabeskjeder og andre greier, kan det av og til være lurt

- Ja, det er Marita

- Hei - snakker jeg med Marita?

Øh. Det var jo det jeg sa, så da går jeg ut fra at du gjør det da. Jeg begynner å ane at dette ikke er fra smittevernteamet i bydelen

- Jeg heter André, og ringer fra (et eller annet sted som jeg nå har glemt).

- Jaha, jeg tror jeg allerede nå vet at jeg ikke er interessert

- Hva? Du vet jo ikke en gang hva jeg skal si

- Vel, jeg går ut fra at du skal selge meg noe, og det er jeg ikke interessert i.

- Jeg skal absolutt ikke selge noe. Jeg vil gi deg litt informasjon. Har du hørt om (og så dette som jeg ikke husker hva var) - det er en GPS som varsler alle fartskontroller når du er ute og kjører.

- Du, jeg holder fartsgrensene jeg, og er som jeg allerede har sagt, ikke interessert.

Fyren gir seg ikke

- Holder du alltid fartsgrensen?!

Jeg har faktisk fått bot for å ha kjørt i 68 i 60-sone en gang. Men det trenger ikke André fra Bergen å vite.

Jeg bruker tre minutter til på å avslutte denne totalt unødvendige samtalen midt i lunsjen min. Og går tilbake til å være kritisk til nummer jeg ikke kjenner. Hvis du skal ha tak i meg, og jeg ikke svarer, kan det altså være lurt å sende meg en melding, så ringer jeg.

For jeg holder ikke ut flere samtaler med selgere som ikke skal selge meg noe, men bare informere og så spille overrasket over min holdning til deres fantastiske og unike produkter. Neste gang legger jeg bare på, om jeg skulle slumpe til å svare

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Det snør

Høstutstillingen neste?

Kjære Trude Mostue