Polekspedisjon

Lørdag morgen stengte Oslo. Vi er på hjemmekontor og -skole igjen. Skaperverket holder stengt og jeg taper salg. OBS bygg er stengt, og noen får ikke kjøpt maling til gutterommet

Og polet er stengt

Her sitter mine unger inne for fjerde uken på rad. Full digital skole i enda en uke. Ikke er det mulig å gå på treningssenter, ikke på orkesterøvelser. Ikke i svømmehallen eller på kino. Ikke er klatresenteret åpent. Og det er iskaldt ute, så noe tur på stranda er ikke kjempeaktuelt.

Minsten som har bursdag denne uken, får ikke en gang noen gave, for jeg har ikke vært så forutseende at jeg har kjøpt noe til ham - og nå er butikkene stengt

Men polet - det må vi åpne igjen! For det fører til en krise hos befolkningen hvis det er stengt. Alkoholikere kan få abstinenser, nemlig

Det er ganske mange som bør gå i seg selv nå, og tenke nøye gjennom om det var nødvendig å reise til Bærum på lørdag for å hamstre vin, til tross for at Bent ba om at man ikke dro over kommunegrenser med mindre man absolutt måtte

Hvis alle de som sto i kø i Sandvika på lørdag er alkoholikere, har regjeringen større utfordringer enn å få kontroll på et virus

Seriøst

Jeg har nå nedlagt forbud mot å gå på polet her i huset. Ja, vi drakk siste flaske vin på fredag, men det skal vi nok takle

For noe flauere har jeg vel sjelden sett. Voksne mennesker som rakner fullstendig om de ikke får rødvin til entrecoten

Seriøst

Kommentarer

  1. Virkelig pinlig. Uansett hvor tomme vi hadde vært så hadde vi ikke dratt til nabokommunen.

    Det blir digital feiring av barnebarnet på 6 år på lørdag. Ungene lærer sannelig en spesiell måte å omgås på. Men vi satser på at det kommer bedre tider hvis alle er forsiktige nok.


    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Det snør

Høstutstillingen neste?

Kjære Trude Mostue