Femmer i eurytmi

Vil du vite hvordan man på best mulig og mest effektive måte kan gjøre tiendeklassingen flau?

Det er enkelt. Det er bare å være med som en av utøverne i Nickos eurytmiensemble - foreldrenes eurytmiforestilling på tiendeklasseavslutningen. I flagrende drakter og totalt ute av synk. Og langt utenfor komfortsonen - dette er eneste gang noen får se meg gjøre eurytmi

På den ene øvingen vi klarer å gjennomføre, går alt på skinner. De to femstjerneformasjonene sitter som et skudd, og vi blir ganske selvsikre og tenker Dette var jo en smal sak.

Vi øver på å sveve grasiøst, på å skue ut i horisonten, på å holde armer i riktig posisjon og fingrene passe slappe uten at de blir for slappe liksom, på å ikke kræsje når alle ti møtes i midten av de to femstjernene, på å alltid ha ansiktet mot publikum

Bortsett fra at en pappa setter seg fast inne i drakten og må ha hjelp, går det strålende

På selve dagen, den høytidelige tiendeklasseavslutningen, går det ikke like bra. Pappaen med drakten kommer seg litt lettere inn i den, men det er vel det eneste som går bedre enn på øvingen. Vi svever ut og ned trappen. Eller vi løper litt da. Vi finner plassene våre. Og der slutter det estetisk vakre og sterke som eurytmi visstnok er

Det virker ikke som noen husker hvor de skal gå, og vi ender med å virre rundt som hodeløse høns. Det er ikke mye sveving, og ikke noe særlig skue ut i horisonten. Det er mer latterkrampe og forvirring og ingen finner plassene sine. Og hvis du tror det er luftig å ha på en sånn flagrende kreasjon, tar du feil. Det koker!

Selv om sønnen er litt sur og ganske flau, består Nickos eurytmiensemble med minst en femmer i eurytmi (dette har jeg fått bekreftet fra læreren i faget) og det tror jeg vi skal si oss ganske fornøyd med

Og til slutt må jeg bare beklage til dere to jeg anklaget for å klapse meg på rompa. Jeg har sett videoen nå, og det var Mia som gjorde det. Beklager!

Eurytmi i solnedgang. Foto: Heiko Junge

Kommentarer

  1. Ha ha ha, ser det for meg. Vi voksne kuppa julespillet i sjuende. Veldig artig for oss, litt flaut for barna våre, men jeg tror de egentlig var litt kult med en pappa som jesusbarn, Elvis som vis mann og foreldre på alle fire som brekende sauer. Er sikker på at svevinga deres også blir et minne for livet for alle som opplevde det.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Det snør

Kjære Trude Mostue

Høstutstillingen neste?