Kunden assa

- Hei. Jeg skulle hatt en av disse! Hvilken ville du valgt? Det er til svigerdatteren min. Hun er fra Kina.

- Tja, vanskelig å si. De er jo fine alle sammen. Men kanskje den fredsduen.

- Den? Hvorfor ikke hjertet? eller hva med disse blomstene?

- Nei altså, hjerter er jo også fine...

- Ja, jeg tror jeg går for det. Men du likte ikke det altså? Hun er jo kinesisk

- Vel, jo. Hjerter er også fine, det passer jo fint til en svigerdatter.

Damen betaler og går, for å finne te i løsvekt som passer til hjerte-tesilen til svigerdatteren fra Kina.

En halv time senere:

- Hallo!! Hvor er du?

Jo altså, rett her

- Jeg har tenkt litt - hvis jeg skulle hatt en tesil til meg selv, hvilken ville du valgt?

- Ja altså, det er jo ikke så lett, men kanskje en sånn med blomst på?

- Syns du den passer til meg? Er det kornblomst? Passer den til moren min?

Usikker på hvor moren hennes kommer inn i bildet, og siden jeg verken kjenner henne eller moren kan jeg jo ikke uttale meg så bastant om saken

- Fredsduene da, de er fine!

Ja, som jeg sa tidligere, men som ble nedstemt til fordel for hjertet

- Bestem deg fort, den blå eller den grønne?

- Ok, den grønne da

- Åja, så du liker ikke blå? Jeg tror jeg går for den blå.

Bare hyggelig å bistå altså!



Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Det snør

Kjære Trude Mostue

Høstutstillingen neste?